آموزش زبان کره ای،سوالات رفع اشکال دوره دوم

سوالات رفع اشکال دوره دوم ما

سلام زبان آموزان عزیز. به آموزش زبان کره ای گلاسه خوش اومدید.

در این بخش جواب سوالاتی را که معمولا در هنگام مشاهده ویدیوهای دوره “دوم” برای شما ایجاد میشود، قرار داده ایم.

در صورتی که جواب سوال شما در این بخش نبود، میتوانید در قسمت ارسال دیدگاه، سوال خود را مطرح نمایید. ما در اولین فرصت پاسخ خواهیم داد.

نکته مهم: این بخش فقط برای پاسخگویی به سوالات “مربوط به ویدیوهای دوره دوم ما “میباشد.لطفا هیچ گونه سوال خارج از ویدیوهای این دوره ارسال نفرمایید.

سوال اول : آیا در قسمت ۲ در بخش تمرین جمله سازی میتوانستیم به جای جمله 제 친구 운동합니다

بگوییم 제 친구 운동합니다 ؟؟

  • پاسخ : بله. وظیفه نشانه ها در جملات کره ای، تعیین نقش برای کلمات و گاها تاکید بیشتر روی یکی از اجزای جمله است. و همه اینها به هدف و منظور گوینده از بیان آن جمله بستگی دارد. در جمله های تکی یعنی خارج از مکالمه و متن، قصد گوینده مشخص نیست و ما نمیدانیم کدام بخش از جمله تاکید بیشتری دارد. صرفا یک جمله آموزشی است. پس فرقی نمی کند که از نشانه های موضوع اصلی استفاده شود یا نشانه های فاعلی.

سوال دوم : در قسمت ۳ در بخش تکلیف جمله سازی، میشود چند جمله مثال بزنید؟

  • پاسخ : بله حتما
  • 예쁘다: 이 치마가 예쁩니다
  • 커피: 오빠가 커피를 좋아합니
  • 모자: 저 모자가 비쌉니다

سوال سوم :  چرا در جمله بالا در مورد کلاه از نشانه مفعولی استفاده نکردیم؟!

  • پاسخ : چون مصدر 비싸다 مفعول پذیر نیست. مثلا ما در فارسی نمیگوییم “آن کلاه را گران است”!!
  • در زبان کره ای هم در چنین جمله هایی نشانه های مفعولی، شبیه به “را” عمل میکنند. پس کلاه اینجا نقش مفعولی ندارد. نقش فاعلی دارد و نشانه فاعلی میگیرد.

سوال چهارم : چطور تشخیص دهیم که کدام کلمه در جمله فاعل است و کدام کلمه مفعول؟

  • پاسخ : میتوانید فاعل را با پرسیدن سوال “چه کسی” پیدا کنید. مثلا در جمله زیر
  • 사라가 한국어 공부합니다
  • برای پیدا کردن فاعل، میتوانیم بپرسیم “چه کسی زبان کره ای را میخواند؟” جواب “سارا” است. سارا در این جمله کارِ زبان کره ای خواندن را انجام میدهد پس انجام دهنده کار یا همان فاعل است. 사라
  • برای پیدا کردن مفعول میتوانیم این سوال را بپرسیم: “سارا چه چیزی را مطالعه میکند؟” جواب “زبان کره ای” است. پس مفعول جمله “زبان کره ای” است و باید نشانه های مفعولی در کنارش قرار دهیم. 한국어
  • به طور کلی مفعول آن چیزی است که در جمله بر روی آن کاری انجام میشود.

سوال پنجم : در قسمت ۵ در متن 내 방 در خط پنجم، چرا به یخچال نشانه موضوع اصلی اضافه شده؟ در خط بعدی چطور؟

  • پاسخ : در خط پنجم به این دلیل که تلویزیون و یخچال خلاف سایر وسایل نام برده شده در خط های قبلی، داخل اتاق قرار ندارند، یک تضاد و تناقض ایجاد شده. در زبان کره ای یکی از کاربردهای نشانه های موضوع اصلی، نشان دادن تضاد و تناقض است. توضیحات تکمیل تر در مورد این کاربرد، در دوره سوم ارائه شده است.
  • در خط بعدی یعنی خط آخر متن، تلویزیون و یخچال، موضوع اصلی جمله هستند پس نشانه های موضوع اصلی دریافت میکنند.

سوال ششم : در قسمت ۵ و متن 하숙집 چرا در خط سوم نشانه موضوع اصلی استفاده شده؟

  • پاسخ : چون موضوع اصلی جمله از خودِ 하숙집 به رو به روی آن تغییر کرده است. در واقع تاپیک صحبت عوض شده است.
  • در خط سوم، “رو به روی خوابگاه” موضوع اصلی جمله است. در جمله های بعدی هم همین قاعده حاکم میشود.

سوال هفتم : در قسمت ۷ که واحد شمارش اشیا و ساعت و دقیقه را یاد گرفتیم، در نوشتار، این واحدها به عدد قبلشان می چسبند؟ یا با فاصله نوشته میشوند؟

  • پاسخ : اگر عدد به صورت ریاضی نوشته شود مثل ۲시، فاصله نمیگذاریم. اما اگر عدد به صورت حروف نوشته شود مثل 두 시، فاصله میگذاریم. بحث فاصله گذاری در زبان کره ای بسیار مهم است. هنگام تماشای ویدیوها به فاصله گذاری بین کلمات و بخش های مختلف جمله، دقت کنید.

سوال هشتم : در فعل 가르쳐요 حرف ㅕ چه صدایی میدهد؟

  • پاسخ : حرف ㅕ در کنار حروفی مثل ㅊ و ㅈ،  شبیه به ㅓ تلفظ و شنیده میشود.

سوال نهم : فعل 끝나요 چگونه خوانده میشود؟

  • پاسخ : به صورت [끈나요] خوانده میشود. دلیل آن نکات و استثنائات تلفظی است که در دوره های بعدی با آنها آشنا میشوید.

51 دیدگاه دربارهٔ «آموزش زبان کره ای،سوالات رفع اشکال دوره دوم;

  1. سلام مدرس عزیز مهرناز جان، من چند تا سوال دارم:
    ۱) در شماره تلفن ها دوتا ۶ پشت سرهم (육육 ) اولین ㄱ بصورت ㅇ تلفظ میشه یعنی شنیده میشه [융육] ، نکته تلفظی خاصی داره؟ اگه اینطوره ، تو گفتن روز ششم ماه 육일 همین جوری میشه یا نه عادی مثل خودش خونده میشه؟
    ۲) اگه بجای ملیت بخواهیم راجع به اینکه “اهل کدوم شهر هستی” رو بپرسیم، چی میشه؟
    ۳) راجع به 읽다 گفتیم ㄹ خونده نمیشه و میشه (익다 ) مگه اینکه سیلاب بعد اولش مصوت بیاد و ㅇ ، اما پس چرا تو 읽고 ، دقیقا ㄹ خونده میشه و مثل همین که مینویسم خونده میشه؟
    ممنون از وقتی که میزارید برای جواب 🙏🏻🌸

    پاسخ
    • سلام منصوره عزیز. آفرین به دقتت و سوال های خوبی که پرسیدی

      سوال اول) تلفظ دو تا عدد ۶ پشت سر هم به این صورت میشه [융뉵] و بله نکته تلفظی داره. اگر دو سیلاب معنادار کنار هم قرار بگیرن که در پدچیم اولی حرف بیصدا داشته باشیم و سیلاب دوم با 이/야/여/요/유 شروع بشه، حرف ㅇ در سیلاب دوم به ㄴ تبدیل میشه.مثل: 어학연수 = [어항년수]

      سوال دوم) اهل کجا هستی رو میشه اینطوری پرسید 어디에서 왔어요? که معنی لغویش یعنی “از کجا می آیید؟”

      سوال سوم) اینجا هم نکته تلفظی داریم. در صورتی که در پدچیم سیلاب اول ㄺ رو داشته باشیم و سیلاب بعدی یک “ساختار گرامری” باشه که با حرف ㄱ شروع میشه، حرف ㄹ دیگه سایلنت نیست و به جاش ㄱ سایلنت میشه. مثل 읽기 = [일끼]

      امیدوارم حل شده باشه^^

      پاسخ
  2. سلام
    یه سوال معنایی برام پیش اومده بود
    داشتیم مصدر هارو یاد می‌گرفتیم در قسمت سوم گفتید که 사랑하다 یعنی دوست داشتن،،عاشق بودن
    بعد در قسمت دوم هم بخش دراماپارت گفتید که 좋아하다 هم یعنی دوست داشتن
    دوتاشون معناشون یکیه، ، پس زمان استفادشون فرق میکنه؟؟

    پاسخ
    • سلام کوثر عزیز
      هر دوی این مصدرها معنی دوست داشتن دارن ولی مصدر 사랑하다 دوست داشتن عمیق تری رو نشون میده. مثل عاشق بودن در فارسی.

      پاسخ
    • سلام سارای عزیز.
      در درس ۲ از دوره دوم یاد گرفتیم که میتونیم به دو صورت یک نفر رو مخاطب قرار بدیم و سوالی بپرسیم.
      شکل اول به صورت اسم به علاوه 씨 به علاوه کاما یعنی: ?사라 씨, 선생님입니까
      شکل دوم به صورت اسم به علاوه 씨 به علاوه 는 یعنی: ?사라 씨는 선생님입니까 (در این حالت کاما نداریم)
      اوکی؟

      پاسخ
  3. سلام روز بخیر
    اولین سوالم راجبه فعل 많다هستش چرا تلفظ آخرش تَ خونده میشه
    دومین سوالم به جای ساعت هشت و نیم ملکه 반 میشه استفاده کرد؟
    متشکرم

    پاسخ
    • سلام الینای عزیز
      سوال اولت: در مصدر 많다 بعد از حرف ㅎ حرف ㄷ قرار گرفته برای همین حرف ㄷ دمشی تلفظ میشه. این یک نکته تلفظیه. هروقت حروف بیصدای پایه یعنی ㄱ,ㄷ,ㅂ,ㅈ قبل یا بعد از حرف ㅎ قرار بگیرن، دمشی تلفظ میشن.
      نکات تلفظی رو به مرور در دوره ها یاد میگیرید.
      سوال دومت: بله میشه. مثل ساعت “هشت و سی دقیقه” و “هشت و نیم” ما میمونه. 반 همون نیم هست. مثلا ساعت چهار و نیم رو میتونیم بگیم 네시 반

      پاسخ
    • عزیزم^^ نباید خودت رو طولانی مدت درگیر یک مسئله نگه داری. اگر با گرامری درگیر میشی که درکش برات سخته، ازش بگذر و اجازه بده با مرور زمان و دیدن مثالهای بیشتر برات اوکی بشه نباید متوقف بشی
      این دو گروه نشانه تفاوتهای زیادی دارن اما تفاوتهاشون در متنها و مکالمه ها اهمیت پیدا میکنه. در جملات تکی هیچ فرقی نمیکنه کدوم یکی رو به عنوان نشانه فاعلی استفاده کنی. اوکی؟
      ما یک درس جداگانه روی سایت داریم که من تفاوتشون رو کامل توضیح دادم. اما چون سطح مثالها کمی بالاتره، وقتی به دوره سوم رسیدی ببینیش بهتره

      پاسخ
  4. سلام ی سوال داشتم راجب جلسه دوم قسمت بررسی پدچیم های دوتایی غیر یکسان:برای پدچیم غیر یکساتㄹㅎ:
    شما دوتا مثال زدید ،یکیش 싫다که خوانده میشد 실다(شیلتا)و یکیش هم 싫어که ㅎمیره به جایㅇو باید خوانده بشه 실허(شیلهُ)اما ه‍ ضعیف تلفظ میشه و باید خوانده بشه (شیلُ)اما شما داخل ویدئوتون گفتید خوانده میشه (شیرُ)اما مگه ㄹ در پدچیم صداش نزدیک به ل نیست؟

    پاسخ
    • سلام نازنین عزیز. آفرین به دقتت^^
      بله حرف ㅎ وقتی در پدچیم و قبل از حروف صدادار قرار بگیره خیلی ضعیف و تا حدی سایلنت میشه پس اینجا در نظرش نمیگیریم. در نتیجه حرف ㄹ میره به سیلاب بعدی و در جای ㅇ میشینه. در نتیجه بین دو حرف صدادار قرار گرفته و صداش به ر نزدیک میشه. و این لغت رو به این صورت تلفظ میکنیم [시러]

      پاسخ
    • سلام پارمیس عزیز. این دو نشانه فاعلی هستن معنی ندارن. کنار یک کلمه قرار میگیرن که مشخص کنن اون کلمه فاعل جمله ست. پدر می رود – پدر غذا میخورد. در هر دوی این جمله ها پدر فاعله. پس کنارش نشانه فاعلی مینویسیم که نشون بدیم فاعله. اوکی؟

      پاسخ
  5. سلام گفتید که وقتی بخواییم (این) خالی بگیم (이것) مینویسیم اما همراه اسم فقط (이) میگیم اما تو مثال یه جمله بود آن کیف است ؟ 이것이 가방입니까 چرا اینجا این کیف (이것) گرفت چرا (이) خالی نیومد مگ کیف اسم نیست؟

    پاسخ
    • سلام مریم عزیز. در این جمله، فاعل همون “این” تنهاست. درواقع این جمله با مکث خونده میشه. 이것이 مکث ?가방입니까. آیا “این” کیف است؟ . مثلا شما یه چیزی شبیه کیف در دست رئیست میبینی و ازش میپرسی «این کیفه؟» حالا اگر جمله مون مثلا به این صورت بود که میخواستیم بپرسیم : “آیا این کیف گران است؟” اونوقت 이 همراه با اسم میومد: ?이 가방이 비쌉니까. اوکی شد؟

      پاسخ
  6. سلام خانم وقتتون بخیر باشه 😊
    خانم من در خواندن جملات یکم کند هستم و تند نمی تونم بخونم و اینکه خانم برای اینکه تلفظمون عالی بشه باید چیکار کنم می شه راهنماییم کنید؟؟
    ممنون میشم💕💕💕💕

    پاسخ
    • سلام عزیزم. اشکالی نداره به مرور با تمرین و تکرار بهتر میشه. برای اینکه تلفظ خوبی داشته باشید در مرحله اول باید خوب و کافی، گوش بدید. مکالمه های کتاب که براتون پخش میکنم چندین بار گوش بدید و بعد تکرار کنید. این تمرین رو باید هر روز انجام بدید.

      پاسخ
  7. سلام خانم😊💕
    خانم این عادیه که گرامر هایی که درس می دهید رو زود فراموش می کنیم و اینکه باید چیکار کنم که گرامر ها توی ذهنم بمونه و فراموش نکنم ؟؟

    پاسخ
    • سلام تسنیم عزیز^^
      بله کاملا طبیعیه چون شما تازه یادگیری رو شروع کردید و با یک زبان جدید با قواعد جدید آشنا شدید. هر روز جزوه رو مرور کن و تمرینهایی که با هم کار کردیم مجدد حل کن. با مرور و تمرین کم کم ذهنتون اطلاعات جدید رو میپذیره و در حافظه بلندمدت قرار میده

      پاسخ
  8. سلام مهرناز جون

    یه سوال دارم من تو جمله سازی نمیدونم کجا باید از 이,가 و 은,는 استفاده کنم

    میشه راهنماییم کنی؟؟

    پاسخ
    • سلام عزیزم. این سوال اکثر زبان آموزان در سطح شماست پس نگران نباش کم کم مثالهای بیشتری میبینی و بیشتر درکشون میکنی.
      فعلا خودت رو خیلی اذیت نکن. در جمله های تکی، یعنی خارج از متن و مکالمه، خیلی فرق نمیکنه که کدوم گروه استفاده بشه هر دو میتونه درست باشه
      دوره دوم رو که تموم کردی میتونی ویدیو “نکته گرامری” رو از سایت تهیه کنی. یک ویدیو نیم ساعته هستش که با مثالهای مختلف تفاوت این دو گروه رو براتون توضیح دادم

      پاسخ
    • سلام. بله برای ساخت دوره ها از چند کتاب استفاده شده و سایر مطالب در نت و دانش خود من.
      کتابی که بیشترین درصد استفاده رو داشته کتاب خوب و استاندارد ایهوا هست

      پاسخ
  9. سلام
    معنی کلمه 무슨 یعنی چه، چه چیزی و معنی کلمه 무엇 هم میشود چه، چه چیزی . آیا میشود این دو کلمه را به جای هم استفاده کرد؟
    مثلاً در جمله پرسشی 무슨 일을 합까 آیا میشود بگوییم 무엇 일을 합니까؟
    و در جمله پرسشی 직업이 무엇입니까 میتوانیم بگوییم 직업이 무슨입니까؟

    پاسخ
    • سلام هانیه جان
      نه این دو به جای هم استفاده نمیشن
      بعد از 무슨 حتما باید اسم قرار بگیره مثلا 무슨 말 چه حرفی – 무슨 일 چه کاری – 무슨 냄새 چه بویی
      ولی 무엇 خودش اسم هست. میتونه نشانه فاعلی و مفعولی بگیره یا قبل فعل 입니까 بیاد ^^

      پاسخ
  10. سلام 저 / 나 / 너/ 누구 وقتی با علامت فاعلی بیاد شکلش تغییر میکنه؟ استثنا داره؟ پیشاپیش از جوابتون ممنونم استاد عزیزم🌷💫

    پاسخ
    • نشانه جمع در زبان کره ای سیلاب 들 هست ولی نسبت به چیزی که ما در فارسی و انگلیسی یاد گرفتیم استفاده متفاوتی داره. در آینده بیشتر در موردش یاد میگیرید 🙂

      پاسخ
  11. سلام
    ? 수진씨, 배우입니까
    . 아니요, 저는 경찰입니다
    . 아니요, 저는 배우가 아닙니다
    چرا تو جواب دوم بعد از 배우, 가 میاد, چرا بعد از 경찰 نمیاد
    مگه نمیگیم 가, 이 نشانه فاعلی هست و زمانی میاد که کسی کاری انجام میده

    پاسخ
    • سلام. بله 이/가 نشانه های فاعلی هستن ولی در ساختارهای دیگه ای هم استفاده میشن. از جمله همین ساختار جمله منفی با 아닙니다 / 아니에요
      در قسمت اول دوره دوم یاد گرفتیم که برای ساخت جمله های منفی به صورت “نیستم، نیستی، نیست …”، از نشانه های فاعلی استفاده می کنیم.
      بعضی ساختارها رو باید حفظ کنید

      پاسخ
  12. سلام مهرناز خانم عزیز
    میخواستم بدونم اسم سریالی که درویدئو دوم دوتاسکانس ازش گذاشتین چیه؟🤔
    دلم فیلم کره ای خواست☺

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
چت واتساپ
به گلاسه خوش اومدید
سلام👋
چطور میتونم کمک کنم؟